woensdag 23 januari 2013

Review: Catrice Gel Eyeliner Brush - door Evi


Kennen jullie dat? Gel eyeliner geeft altijd (lees: als het lukt) een mooi resultaat, maar er zijn altijd oh zo veel struggles met het aanbrengen ervan. 
Dan is je lijn te dik (maar dat komt natuurlijk door het kwastje, want wij doen niks fout), en dan probeer je het dunner te maken met een wattenstaafje met wat make-upremover en dan wordt het een grote vlek (maar dat komt door het wattenstaafje! Want wij doen het allemaal goed. Duh.)

Het komt er dus op neer dat het aan de tools ligt. Een mooi (gel) eyelinerlijntje begint bij de goede tools!
Maar goede tools hoeven niet per se duur te zijn. Merken als Catrice hebben ook prima kwasten, dus laten we eens gaan kijken of ze er een potje van hebben gemaakt wat betreft de gel eyeliner brush of dat ze juist de meest hemelse kwast ever van hebben gemaakt!














Dit is hoe je de kwast in de winkel koopt. Prima! Ik bewaar ze zelf nooit in deze hoesjes, maar als ik op vakantie ga, of ergens ga logeren vind ik ze wel zo handig. En dat zipper-dingetje is ook een stuk handiger dan het systeem van de hoesjes van de Essence kwasten. 
Verder is zo een hoesje natuurlijk lekker hygiënisch, en de kleurtjes zien er ook heel vrolijk uit. Tot zover ben ik fan.







En dan hier, waar het om gaat; de kwast! Mooi strak en zwart met in zilveren letters het Catrice logo. Niks mis mee.
De kwast heeft twee kanten; een "dunne" kant, en een slented eyeliner kant. Het idee van twee tools in één is natuurlijk leuk, maar ik vind het om heel eerlijk te zijn niet zo handig. Ik zet mijn kwasten namelijk rechtop in een bak, en op deze manier gaat dat niet.

Eens kijken wat Catrice erover zegt.
Professionele gel eye liner kwast met delicate, zachte haartjes voor een nauwkeurige applicatie van creamige texturen. Dank aan de twee verschillende vormen aan de kwast, het is ideaal om een precieze, dunne lijn of juist een dikke lijn te creëren. Gebruik met vloeibare of creamy producten.

Dat lijkt me vrij duidelijk. Tijd om die delicate zachte haartjes in close-up te gaan bekijken.











Links zie je een "dunne" kant. Waarom ik dun tussen aanhalingstekens zet? Simpel. Hij is niet dun. Niet dun genoeg om een dun lijntje mee te zetten. Vind ik.
Over de andere kant ben ik dan weer wel tevreden. Hiermee kan ik wel een dun lijntje zetten. Vind je zo een schuin kwastje niet prettig werken, dan ben ik bang dat deze kwast niks voor jou is.
Verder heb ik de kwast al een paar keer gewassen en hij is nog in prima staat.
Hier zie je hoe mijn eyeliner eruit ziet met het gebruik van de slented kant:










Ik gebruik de gel eyeliner van Essence.

Al met al ben ik best tevreden.

Alle plus en -min punten nog even op een rijtje:

PLUS

+ Leuke en handige verpakking
+ Twee applicators in één
+ Budgetproof (€2,59)
+ Slented eyeliner kantje werkt goed
+ Is na een paar keer wassen nog in prima staat


MIN
- Je kunt het niet in een beker ofzo neerzetten, omdat hij 2 kanten heeft
- "Dunne" kant is niet zo fijn in gebruik

Eindoordeel:
      7,1       

Doei! xoxo, Evi


Welke kwast gebruik jij om gel eyeliner mee aan te brengen?


2 opmerkingen:

Nina zei

o haha ik dacht dat ie kapot was, maar hij hoort zo gebogen te zijn! Lijkt me wel een fijn kwastje :)

Laura Louise - Fablouise zei

Ik ben heel benieuwd naar dit kwastje!

Een reactie posten